اخبار معارفی رسانه‌ها/ کمک‌های مؤمنانه مهد قرآن استان تهران
کد خبر: 3999167
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

اخبار معارفی رسانه‌ها/ کمک‌های مؤمنانه مهد قرآن استان تهران

«کمک‌های مؤمنانه در کنار فعالیت‌های آموزشی مهد قرآن استان تهران»یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 30 شهریورماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.
 
فارس
 
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز دو خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «برگزاری رویداد «نوجوانان اربعینی» همزمان با اربعین حسینی» آمده است: رویداد «نوجوان اربعینی» در آستانه فرارسیدن روز اربعین به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار می‌شود. این برنامه در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص انعکاس بزرگترین گردهمایی عالم و حرکت عشق و ایمان همراه با بصیرت و زنده نگه‌داشتن فرهنگ ارزشمند اربعین، با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی اقدام به برگزاری اولین فراخوان «نوجوان اربعینی» کرده است. علاقه‌مندان نوجوان برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص بخش‌های مختلف فراخوان و ارسال آثار، می‌توانند تا پانزدهم مهرماه سال جاری آثار خود از قبیل تولیدات صوتی و تصویری، عکس، دلنوشته، خاطره، مداحی، نغمات عاشورایی و سرود را به آدرس arbaeen.nojavan در شبکه اجتماعی اینستاگرام ارسال و در این رویداد فرهنگی مشارکت کنند.
به آثار برگزیده به رسم یادبود جوایز ارزشمندی همچون هشت کمک هزینه سفر زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد مقدس هر کدام به ارزش ده میلیون ریال و برای چهل نفر از شرکت‌کنندگان نگین انگشتری از سنگ مضجع نورانی حرم مطهر امام حسین(ع) در نظر گرفته شده است.
یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری «ترتیل صفحه 220 قرآن/ فرصت بازگشت + فیلم، متن و مفاهیم» است.
 
تسنیم
 
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز چهار خبر با عناوین «مهدی رسولی: مراسمی در کربلا نخواهم داشت»، «بازسازی فرهنگی پیش‌شرط تحقق اهداف گام دوم انقلاب است»، «نقش و جایگاه دعا در زندگی روزمره انسان/ کدام عامل سبب سوء استفاده از اعتقادات دینی مردم شده است؟» و «فلسفه و تمدن غرب توانایی فهم رویداد اربعین را ندارد / حقایق قدسی در تمدن غرب مورد انکار است» منتشر کرده است. 
 
ایسنا
 
صفحه دین و اندیشه ایکنا روز پرکاری را پشت سر گذاشته و تعداد دوازده خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «اعطای کمک هزینه سفر اربعین به دانشجویان» می‌خوانیم:  رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از اعطای کمک هزینه سه میلیون تومانی سفر به دانشجویان متقاضی سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی خبر داد. مهندس بهروز رحیمی با بیان این خبر افزود: با توجه به ایام سوگواری سالار شهیدان و نزدیک شدن به اربعین حسینی، بسیاری از عاشقان اهل‌بیت(ع) در تدارک سفر به کربلای معلی هستند که در بین آنها تعداد زیادی از دانشجویان عاشق اباعبدالله الحسین(ع) نیز حضوردارند و برخی از این دانشجویان برای تامین هزینه های سفر خود در مضیقه اند، از این رو به منظور تسهیل در شرایط تشرف به این سفر معنوی مبلغی را به عنوان کمک هزینه سفر در قالب اعطای وام برای دانشجویانی که قصد سفر به کربلا را دارند در نظر گرفته ایم که این عزیزان می توانند از آن بهره مند شوند.  
 
وی در خصوص مبلغ این وام اظهار کرد: مبلغی که برای سفر به کربلا در اربعین در نظرگرفته شده است تا سقف ۳۰ میلیون ریال می باشد و دانشجویانی که به این سفر معنوی مشرف می شوند در هر مقطع تحصیلی که باشند مشمول دریافت این وام خواهند بود و تسهیلات در نظر گرفته شده بدون محدودیت به تمامی متقاضیان اعطا خواهد شد .
 
بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، زمان بازپرداخت تسهیلات دریافتی ، پس از فراغت از تحصیل مطابق مقررات بازپرداخت وام های صندوق رفاه دانشجویان در اقساط ۴۸ ماهه خواهد بود.
 
یازده خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در بندرعباس»، «فعالیت‌های ستاد فهما به مناسبت اربعین حسینی؛ از مواکب‌الاتحاد تا پویش سراسری خبرنگار اربعینم»، «تجلیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده شهید مهدی قاضی‌خانی»، «آغاز اجراهای «نواهای عاشورایی» از اول مهر + جدول»، «افتتاح بزرگترین موکب و احسان حسینی»، «برنامه‌های فرهنگی سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تشریح شد»، «نجمه زارع، شاعری با عمری مختصر، مفید، ارزشمند»، «دستور وزیر راه برای برخورد با هرگونه گرانفروشی بلیت اربعین»، «حضور بیش از ۱۱ هزار موکب در مراسم اربعین امسال» و «درخواست خانواده رضا بابایی از مخاطبان» هستند.
 
ایرنا
 
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز سه خبر با عناوین «۷۶ عنوان کتاب دفاع مقدس در کرمان رونمایی شد»، «علاوه بر منبر، ممبر هم داشته باشیم» و «دشمن به دنبال خشکاندن روحیه همکاری میان کشورهای اسلامی است» منتشر کرده است.
 
مهر
 
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «کمک‌های مومنانه در کنار فعالیت‌های آموزشی مهد قرآن استان تهران» می‌خوانیم: پورابراهیمی مسئول مجمع غرب مهد قرآن استان تهران در گزارش عملکرد ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ این مرکز از تشکیل کلاس‌های آموزش جامع شامل حفظ قرآن کریم، مفاهیم، تفسیر، تجوید، احکام، اعتقادات و کلاس‌های فرهنگی جهت ۸۰ نفر از قرآن آموزان مقاطع سنی ابتدایی، راهنمایی و بزرگسالان خبر داد. به گفته وی کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و غیر حضوری (آنلاین) در طول نیمه اول سال برگزار شده است. آزمون حفظ قرآن و سایر رشته‌های آموزشی به صورت آنلاین پس از اتمام دوره‌ها برگزار شده که گواهینامه قبول شدگان حفظ قرآن از سوی دفتر مرکزی مؤسسه مهد قرآن صادر شده است.
 
مجمع غرب مهد قرآن استان تهران علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی با حمایت خیرین، اساتید و مربیان در امر کمک‌های مؤمنانه به خانواده‌های کم درآمد و نیازمند، اقدامات قابل توجهی انجام داده است. همچنین طی نیمه اول سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ بسته غذایی و ارزاق بین این خانواده‌ها و همچنین با آغاز سال تحصیلی جدید جهت خرید لوازم التحریر کمک نقدی به ۵۱ دانش آموز کم برخوردار بالغ بر یکصد و پنجاه میلیارد ریال اهدا شده است.
 
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «آغاز پخش ویژه برنامه «نغمه عشاق» از شبکه قرآن و معارف سیما»، «عزاداری مسافران هواپیمایی پاکستان در پرواز به سمت دمشق» و «خدمت رسانی بیش از ۱۱ هزار موکب در ایام اربعین حسینی» هستند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
 
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یک خبر با عنوان «سخاوتمندترین مردمان در نگاه امام صادق (ع)» منتشر کرده است.
 
میزان
 
دو خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «تشریح برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در اربعین حسینی/ برپایی آئین جاماندگان اربعین در صحن جامع حضرت مهدی (عج)» و «پای خاطرات یک نویسنده از پیاده‌روی اربعین ۹۸ در مسیر جاده «طریق العلماء»/ ما رأیتُ الّا جمیلاً» است.
 
انتهای پیام
captcha